Jump to content

Kann mir DAS mal jemand erklären (Taskplaner)


Der letzte Beitrag zu diesem Thema ist mehr als 180 Tage alt. Bitte erstelle einen neuen Beitrag zu Deiner Anfrage!

Empfohlene Beiträge

Hallo !

 

Geplante Taskt sind ja an sich keine große Sache. Eigentlich. Kann mir mal jemand bitte die Logic erklären die hinter dieser Frage/Antwort steckt?

 

Frage:

 

You are your company's network administrator. Your corporate network consists of a single

Active Directory Domain. All servers run Windows Server 2003, and all client computers run

Windows XP Professional. The network contains a member server named BkpSrv, which

is equipped with a locally attached tape drive. You configure a backup job on BkpSrv to

back up user data on a file server named Server1. The job is scheduled to run every

Monday, Wednesday and Friday at 10 P.M. The job successfully runs for several months.

Then, your manager informs you that due to the company's production schedule changes,

users will make changes to their data on Server1 more frequently during the next month.

Therefore, during the next month, you are required to run this backup job every weekday.

You want to accomplish this task with the least administrative effort.

 

Die Erklärung:

 

The easiest way to accomplish the task in this scenario is to open the properties of the existing backup job on the Schedule Jobs tab in the Backup utility and configure a second schedule. The Schedule tab of a scheduled job's Properties sheet provides a wide range of scheduling options. The existing backup job is scheduled to run weekly. When Weekly is selected from the Schedule Task drop-down list box on the Schedule tab of the job, a checkbox appears for each day of the week. At present, the checkboxes for

Monday, Wednesday, and Friday are selected. You should select Show multiple schedules. When this option is selected, a drop-down list box with the list of schedules appears on the Schedule tab of the job's properties sheet. You should click New, select Weekly from the Schedule Task drop-down list box, select the checkboxes for Tuesday and Friday, click Advanced and specify the start and end dates for the second schedule. You do not need to create another backup job in addition to or instead of the existing job. You cannot modify the existing schedule so that a single schedule would meet the requirements of the scenario. The scenario requires two schedules so two jobs must exist.

 

Warum zum Teufel behaupten die das man den existierenden Job nicht modifizieren kann? Einfach auf eigenschaften-> und die haken für Dienstag und Freitag reinhaken. Warum ein extra job für die 2 Tage? Fin ich unsinnig. Kann mir das evtl. Jemand erläutern?

 

Ach so, die Frage ist ausm Transcender rauskopiert, also aus keinem Braindump o.ä.

 

Danke und Gruß

 

Killerloop666

Link zu diesem Kommentar

Es geht offensichtlich nicht darum, daß Du den Job als Solches nicht bearbeiten kannst sondern darum, daß die erhöhte Backup Frequenz nur einen Monat lang laufen soll.

 

D.h. Du kannst in den bestehenden Backup Job keine weiteren Scedules einfügen, die nur einen Monat lang laufen und danach nicht mehr.

 

Dafür benötigst Du einen zweiten Job.

 

Gruß olc

Link zu diesem Kommentar
Der letzte Beitrag zu diesem Thema ist mehr als 180 Tage alt. Bitte erstelle einen neuen Beitrag zu Deiner Anfrage!

Schreibe einen Kommentar

Du kannst jetzt antworten und Dich später registrieren. Falls Du bereits ein Mitglied bist, logge Dich jetzt ein.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor-Fenster leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

×
×
  • Neu erstellen...