ruperts 1 Geschrieben 12. Juli 2016 Melden Teilen Geschrieben 12. Juli 2016 Was habe ich alles unternommen und einen ganzen Tag verschis...n. Sicherungsvolume gelöscht. SQL-Server deinstalliert. Dienste an und abgeschaltet. Dabei ist ein lausiger Eintrag in der Registry dafür verantwortlich. Diese Lösung Funktioniert!! Im Registryeditor muss man die Rechte zum Schlüssel ändern, da diese ansonsten nicht gelöscht werden können. Ich habe den kompletten Eintrag HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\VSS gelöscht und vss.reg.txt wieder registriert. Ihr müsst halt die extension txt weglassen. Nach dem Serverneustart funktionierte jedenfalls die Sicherung wieder :) VSS Repair Strategy #3 Uninstall all backup software on your computer, including Windows Backup if it's installed. You don't need to uninstall NovaBACKUP because NovaBACKUP doesn't contain or install any VSS writers; however, we have seen VSS writers of other backup software manufacturers cause system instability and errors.After all other backup tools have been uninstalled, open the Registry Editor (regedit) as administrator and check the following branch: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\VSS\ProvidersUnderneath that key you should only find Microsoft Software Shadow Copy Provider 1.0 and no other VSS writer. If you do find another, it may be a residue registry entry of a previous backup software installation. You can save the entry by exporting the entire registry to a file (right click and select Export) and then it's safe to delete the entire branch entry underneath HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\VSS\Provider.Then reboot and try again running vssadmin list writers to confirm the problem has been resolved. (http://support.novabackup.com/customer/portal/articles/714479-microsoft-vss-troubleshooting) vss.reg.txt 1 Zitieren Link zu diesem Kommentar
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